Fitgoo Dijital Reklam | Denizli Sosyal Medya Ajansı

Blog

Sosyal medya ve dijital pazarlama gündemine dair yenilikleri, ajansımızdaki son gelişmeleri buradan öğrenebilirsiniz.

Logo Tasarımı Nedir?

Logo Tasarımı Nedir?

Logo tasarımınız, bir logo işareti, tipografik çözüm veya her ikisinin bir kombinasyonunu kullanarak işinizi en basit şekliyle tanımlar. Logo tasarımınız, işinizin mümkün olan en basit görsel temsilidir. 

Logo tasarımı nedir? Soruların en temeline benziyor. Logo tasarımının ne olduğunu herkes bilir. Her gün logo görüyoruz. Bizi çevreliyorlar. Bahse girerim şu anda etrafına baksaydın, en az 5 logo görürsün. Ben etrafımda şu logo tasarımlarını görüyorum; MediamarktStarbucksAppleCoca Cola ve Logitech. Ve bu sadece bilgisayardan kafamı kaldırarak gördüğüm logolar. Logo tasarımı bizi çevreliyor. Herkesin bir logosu vardır. Ancak, logo tasarımı aslında nedir? Logo ne işe yarar? Hadi bir bakalım…

Markanız – Markan Kimliğiniz – Logo Tasarımınız arasındaki farklar nedir?

Öğrenmeniz gereken ilk şey, markanız, marka kimliğiniz ve logo tasarımınız arasındaki farktır. Kanmayın, onlar aslında aynı değil! Ancak, her birine yakından dikkat etmeniz gerekir.

Marka

Markanız bir bütün olarak algılanan kurumsal imajınızdır. Bu, tamamıyla bir araya getirilen marka misyonunuz, vizyonunuz, hikayeniz ve marka stratejinizdir. Kafanızı markanızın ne olduğunu ve markanızı nasıl oluşturmaya başladığınızı sormaya çalışıyorsanız, o zaman The Ultimate Small Business Branding Kılavuzuna bir göz atın. İşletmenizi markalaştırmak için ipuçları ve önerilerle doludur.

Marka Kimliği

Marka kimliğiniz, genel markanızın görsel temsilidir. Markanız görsel olarak iletişim kurar. Ve tabii ki, logo tasarımınız marka kimliğinizin bir parçası, ama bundan daha fazlası var. Kullandığınız dil, yaptığınız tipografik seçimler, marka iletişiminizde fotoğraf tarzı ve daha fazlası. Markanızı tasarlamaya ve geliştirmeye yardımcı olmak için bir tasarım ajansıyla çalışırken, marka kimliğinizi genellikle Marka Kimlik Yönergeleri adı verilen bir belgeye sarmalıdırlar. Bu, markanızın görsel olarak iletişimini sağlamak için başkalarıyla çalışırken kullanılabilir.

Logo Tasarımı

Logo tasarımınız, bir logo işareti, tipografik çözüm veya her ikisinin bir kombinasyonunu kullanarak işinizi en basit şekliyle tanımlar. Logo tasarımınız, işinizin mümkün olan en basit görsel temsilidir. Nike’ın keneMcDonald’s’ın Golden Arches’ına kadar, en iyi logolar mümkün olduğu kadar basit. Yaratıcı tarafından alıntılandığı gibi;

"Antoine de Saint-Exupery: Bir tasarımcı, eklenecek hiçbir şey kalmadığında değil, alınacak bir şey kalmadığında mükemmelliğe ulaştığını bilir."

Logo Tasarımınız Güven ve Marka Tanıma Oluşturuyor 

Hedef kitleniz ve müşterilerinizle güven ve tanıma oluşturmak, işletmelerinizin başarısında önemli bir rol oynayabilir. Logonuzu bir şeye koyduğunuzda resmen “onay mührü” veriyorsunuz. Ve film eleştirmenleri, yemek eleştirmenleri ve diğer hakemler gibi, bu bir anlam ifade ediyor. Logo tasarımınızı bir şeyin üzerine alarak, markanızın verdiği söze dayanacağını ve müşterilerinizin güvenebileceğini garanti etmiş olursunuz. İnsanlar logoları tanır. Bu da logo tasarımınızın sizin için yapması gereken en önemli şeylerden biri. Tanıma ve güven oluşturursunuz. Nike’ın logosunu düşün. Her yerde ortaya çıkıyor ve her seferinde bunun ne olduğunu biliyorsunuz. Logonuzun müşterileriniz için aynı şeyi yapması gerekiyor.

Logo Tasarımınız Rekabette Öne Çıkıyor

Şirketinize farklı şeyleri adlandırmanın dışında, logo tasarımınız rekabetinizden farklılaşmanıza yardımcı olur. Burger King vs McDonalds‘ı düşünün. İki yaygın olarak bilinen ve tanınan burger zincirleri. Burger King daha iyi burgerlere sahip olsa da (bu doğru, beni duydunuz!), McDonald’s tartışmalı bir şekilde daha başarılı bir logoya sahip. Eminim şu anda McDonald’s’ın logosunu kafanda düşünebilirsin. Burger King logosu ancak biraz bulanık olabilir.

 

Altın Kemerler her zaman kazanır. Ne olduklarını biliyorsun. Logo, McDonald’s’ın patates kızartması kokusunu almamı sağlıyor ve arabama atlayıp bir tane almak için dışarı çıkmamı istiyor. Ve bunun nedeni de;

Logo Tasarımınız Markanızı En Temel Biçiminde Görsel Olarak Sunuyor

McDonald’s logosu, markayı görsel olarak mümkün olan en basit biçimde temsil etmesi nedeniyle kazanıyor. Altın Kemerler, McDonald’ların ilk harfi olan M’yi oluşturur. Ancak “kemerler” altındır, size patates kızartması hatırlatır ve sizin bilmediğiniz bir diğer psikolojik etkisi ise anne, yemek, meme. Arından koku ve arzu.. Tüm logo, markanın düşüncelerini çağrıştırıyor. Logolarını sadece markalarını temsil etmek için kullandılar. Bu nedenle, tüm zamanların en başarılı logolarından birine sahipler. Kayıt için, McDonalds’ların en büyük hayranı değilim, ancak markalarının, marka kimliğinin ve logo tasarımlarının gücüyle tartışamazsınız.

Fitgoo Dijital Medya

  • Sırakapılar Mahallesi 1521 Sk. Bermant İş Merkezi No:43/2 Kat:3 Merkezefendi/DENİZLİ

  • 0 532 219 17 64

  • tuncay@fitgoo.com.tr
    fitgoo@fitgoo.com.tr