Fitgoo Dijital Medya | Denizli Sosyal Medya Ajansı

Blog

Sosyal medya ve dijital pazarlama gündemine dair yenilikleri, ajansımızdaki son gelişmeleri buradan öğrenebilirsiniz.

Yeni KDV Düzenlemesi Facebook’u Nasıl Etkileyecek?

Yeni KDV Düzenlemesi Facebook’u Nasıl Etkileyecek?

Facebook reklamlarından Türkiye'de KDV kesilmesine bu ay itibariyle resmen başlandı. Türkiye'deki operasyonlarını İrlanda üzerinden yürüten Facebook, artık Türkiye'de yüzde 18’lik KDV'ye tabi olacak.

Facebook reklamlarından Türkiye'de KDV kesilmesine bu ay itibariyle resmen başlandı. Türkiye'deki operasyonlarını İrlanda üzerinden yürüten Facebook, artık Türkiye'de yüzde 18’lik KDV'ye tabi olacak. Maliye’nin, geçen yılı Türkiye’de 2.5 milyar TL’lik ciro ile kapatan Facebook’tan yaklaşık 450 milyon TL’lik bir KDV geliri elde etmesi bekleniyor.

 

Bu vergi tutarı, Facebook’a ödenen reklam bütçesinin üzerine eklendiğini ve reklamverenlerin cebinden çıktığını belirtelim. Bu KDV tutarı, Gelir İdaresi Başkanlığı’na (GİB) iletilmek üzere Facebook İrlanda’ya yapılıyor.

Facebook Türkiye’deki faaliyetlerini Facebook Ireland Ltd. üzerinden Türkiye'de yerleşik olmayan bir kurum olarak yürütüyor.

 

Bu 2.5 milyar TL’lik gelirin tamamına yakınını da reklam gelirleri oluşturuyor. Diğer bir deyişle KDV’ye tabi olmasıyla birlikte Maliye, Facebook’tan yıllık en az 450 milyon TL’lik (2.5 milyar TL’nin yüzde 18’i tutarında) bir KDV geliri elde etmiş olacak.

Ancak Facebook, Türkiye'deki reklam operasyonlarını İrlanda'daki şirketi üzerinden yönettiği (Türkiye'de yerleşik olmayan bir kurum olduğu) için henüz Türkiye'de elde ettiği bu söz konusu 2.5 milyar TL'lik gelirin vergiye tabi olmadığını, diğer bir deyişle, KDV'nin yine beyan zorunluluğu gelen kullanıcıların cebinden çıkacağını da belirtmekte fayda var.

 

Türkiye’deki Milyonlarca Hesabı İlgilendiriyor

Ocak 2019 verilerine göre Türkiye’nin Facebook’ta 43 milyon, Instagram’da 38 milyon kullanıcısı bulunuyor. Sosyal ağın 2018 yılının kasım ayı sonunda açıkladığı verilere göre ise Türkiye genelinde 2 milyona yakın küçük ve orta ölçekli işletmenin Facebook’ta bir işletme sayfası bulunuyor. Bu resmi işletmelerin yanı sıra Facebook’ta sayfası olan herkes, platformda sunulan çeşitli formatlarda reklam verebiliyor.

Dolayısıyla artık Türkiye’den Facebook ve bünyesindeki platformlara reklam vermek isteyenlerin tümü KDV ödeyecek. Reklamverenler için maliyetleri artıracak olan bu yeni gelişmenin, Facebook’taki reklamların hacmini nasıl etkileyeceği de merak konusu.

Çünkü bundan önce milyonlarca hesap sahibi, Türkiye’de resmi bir şirket kurmadan da Facebook platformunda ticari reklamlar verebiliyordu. Ancak yeni dönemde, bu hesaplar da şirket olup, olmamalarına bakılmadan, KDV mükellefiyetine tabi olmuş olacak.

Facebook bu kapsamda Türkiye’deki kullanıcılara yönelik olarak bildirimlerini de yaptı. Sosyal ağdan yapılan uyarıda, “Facebook, 1 Nisan 2019 itibarıyla Türkiye Katma Değer Vergisi almaya başlayacaktır. Doğru şekilde vergilendirildiğinizden emin olmak için KDV numaranızı (Vergi Kimlik Numarası) ekleyin ve kendiniz KDV beyanında bulunacağınızı onaylayın” denildi.

Fitgoo Dijital Medya

  • Bakırlı Kavşağı 110/1 Sk. No:9 Nev Plaza Kat:4 Merkezefendi/DENİZLİ

  • 0 532 219 17 64
    0 258 242 000 1

  • tuncay@hasem.com.tr
    fitgoo@fitgoo.com.tr